TechCrunch50 – Sesja 8: Aktywność w sieciach społecznych

Pierwszą sesją TechCrunch50, która przykuła moją uwagę była sesja… ostatnia, dotycząca narzędzi wspierających aktywność w sieciach społecznych. W ramach tej sesji przedstawione zostały projekty:

  • Threadsy – narzędzie agregujące wiadomości z różnych systemów komunikacji w ramach jednego interfejsu – możesz widzieć co dzieje się na twoich kontach w twitterze, facebooku, kontach emailowych itp. w jednym miejscu. Samo narzędzie jest niesamowicie dopracowane pod względem interfejsu (rok pracy) i poziomu integracji z zewnętrznymi systemami – robi wrażenie. Bardzo ciekawy jest też moduł pobierania informacji o kontaktach – taki uproszczony Szuku.pl
  • Lissn – system komunikacyjny eksplorujący temat “konwersacji” – bardzo ciekawy interfejs, ale nie przekonuje mnie do pomysłu. Podobała mi się sprawa automatycznego tłumaczenia przez Google Translate wszystkich konwersacji na język danego użytkownika, ciekawym pomysłem jest też możliwość wyszukiwania “lokalnych konwersacji” (wg lokalizacji) – ale są to raczej dodatki niż rewolucje.
  • Radiusly – system dla korporacji i marek, pozwalający zebrać w jednym miejscu informacje o pracownikach firmy, z położeniem szczególnego nacisku na ich aktywność w sieci (linki do ich kont na twitterze, szczegółowe CV, galerie itp); powiela funkcjonalności facebook/ twittera/ linkedin nie dodając niczego szczególnego; oceniam to jako “lep na korporacje” pozwalający sprzedawać “integrację aktywności społecznościowej twoich pracowników” w ładnym opakowaniu
  • Stribe – pomysł na tworzenie społeczności wokół serwisów internetowych – moim zdaniem nietrafiony (sens ma grupowanie ludzi wokół konkretnej informacji w ramach serwisu – do czego w zupełności wystarczają komentarze), również poziom prowadzenia prezentacji bardzo słaby (prowadzona przez Francuza w bardzo męczący sposób)
  • Clixtr – aplikacja/system do wymiany/grupowania zdjęć według lokalizacji – wydaje się, że system o dosyć ograniczonym zastosowaniu (albo nie jestem w grupie docelowej foto-eventowców)
  • The Whuffie Bank – próba wprowadzenia wirtualnej waluty bazującej na aktywności w systemach społecznościowych, sam pomysł ciekawy, niemniej nie widzę żeby udało się rzeczywiście choćby dotknąć problemu systemów oceniających reputację użytkownika – to bardzo skomplikowane zagadnienie; na uwagę może zasługiwać algorytm oceniający aktywność w systemach społecznościowych na którym bazuje “wycena” reputacji użytkownika

Moim faworytem w tej sesji jest Threadsy – pomimo, że sam pewnie nie używałbym tej aplikacji, to potrafię docenić wartość dodaną jaką sobą reprezentuje – wielu osobom aktywnym w serwisach społecznościowych mocno uprości to życie.

Na uwagę zasługuje również fakt, że prezentowane systemy, w wielu wypadkach interfejsem mocno zbieżne są z Google Wave – przy czym nie chodzi mi o sam wygląd interfejsu, ale też sposób interakcji z aplikacją. Mam nadzieję, że to wróży nam rzeczywiście zapowiadaną przez Google Wave rewolucję komunikacyjną – zmianę sposobu wymiany informacji w internecie z mailowej na… jakąś inną.

One Response

  1. […] mediach i społecznościówkach warto przyjrzeć się aplikacjom biznesowym pokazywanym podczas […]