TechCrunch50: Sesja 3: Nowe platformy reklamy i monetyzacji
September 23rd, 2009
konferencje i spotkania
W kategorii nowe platformy reklamy i monetyzacji na TechCrunch50 zostały zaprezentowane następujące projekty:
5to1
DataXu
SeatGeek
HealthyWage
RackUp
Udorse
- 5to1 – platforma pozwalająca właścicielom serwisów wybierać jakie reklamy z sieci reklamowej są publikowane w ich serwisie, dzięki temu właściciel ma pełną kontrolę nad treścią i jest w stanie dobrze dobrać to, co koresponduje z serwisem i zawartością na poszczególnych stronach; mam duże wątpliwości co do skalowalności tego rozwiązania – raczej dla małych serwisów; nuda
- DataXu – narzędzie optymalizujące kampanie reklamowe względem różnych parametrów – np. zapuszczamy kilka kreacji bannerowych w różnych geograficznie miejscach, o różnych porach dnia, na różnych typach serwisów i sprawdzamy gdzie reklamy zbiorą najwięcej “akcji”; dodatkowo system pozwala optymalizować koszt kampanii porównując w ramach tych samych “optimów” różne sieci reklamowe i automatycznie wybierając te tańsze – typowa optymalizacja po wielu parametrach; nuda
- SeatGeek – aplikacja do przewidywania cen biletów na różne koncerty oraz wydarzenia sportowe, kulturalne i inne wydarzenia sportowe i eventy na rynku wtórnym – o ile się orientuję w PL nie mamy takiego problemu – jedynym rynkiem wtórnym jest Allegro; zaciekawił mnie fakt, że serwis crawluje internet poszukując ofert cenowych – ciekawe na ile jest to zautomatyzowane – jak np. wygląda grupowanie po wydarzeniu itp.
- HealthyWage – system kontroli indeksu BMI, motywujący ludzi do schudnięcia poprzez nagrody pieniężne; szkoda, że prowadzący tak mało pokazali samej aplikacji; prezentacja bardzo sztywna i sztuczna
- RackUp – system aukcji kart podarunkowych
- Udorse – pomysł na zarabianie w systemach społecznościowych (w prezentacji: na zdjęciach które masz na facebooku) – umożliwia komercjalizację opisów dodawanych na zdjęciach w postaci “dymków” – jeśli ktoś kliknie na link, który umieścisz na zdjęciu wskazując “te konkretne spodnie Levis”, które akurat ma na sobie twój znajomy – masz szansę zarobić za przeklik. Ciekawe czy nasza-klasa to wdroży :). Prezentacja ciekawa ze względu na sposób prowadzenia – bardzo żywiołowy.
Szczerze mówiąc ta sesja mnie trochę zmęczyła – jakoś nie pasjonują mnie systemy tego typu (zwłaszcza – optymalizacja kampanii displayowych), rozumiem że to duży biznes, ale nie ma tutaj odkrywczych pomysłów – jest głównie żmudna robota optymalizacji algorytmów. Z tej sesji poleciłbym jedynie Udorse – za styl prezentowania, co do samego systemu – mam wątpliwości czy ludzie to zaadaptują w szerszym zakresie.